Persberichten

Galeries Lafayette Paris Haussmann zet Normandië in de kijker!

05/07/2019ParisMode & shopping

Galeries Lafayette Paris Haussmann, de regio Normandië, Normandie Attractivité en Atout France hebben de handen in elkaar geslagen om Normandië in de schijnwerpers te zetten. Tijdens het evenement ‘Normandie Chérie’, dat plaatsvindt in het iconische warenhuis aan de boulevard Haussman, zijn van 5 juli tot 1 september 2019 alle ogen gericht op een van de meest tot de verbeelding sprekende regio’s van Frankrijk. De vier partners binnen dit unieke samenwerkingsverband hebben hun expertises gebundeld om het beste van de Normandische levenskunst in de hoofdstad te promoten.

De regio Normandië staat bekend om haar unieke landschappen, dé inspiratiebron van menig kunstenaar, haar couturiers, schrijvers en schilders die de Normandische natuurlijke rijkdom en haar architecturale en culturele erfgoed in de verf zetten. Deze unieke sfeer en de bijzondere rol van de regio in de wereldgeschiedenis maken van Normandië de op een na bekendste regio wereldwijd (na Californië) en een toeristische trekpleister die jaarlijks maar liefst 18 miljoen bezoekers mag verwelkomen. Dankzij het rijke Normandische erfgoed geldt de regio al sinds de 19e eeuw als favoriete bestemming van Parijzenaars en vele internationale toeristen. Daarom koos Galeries Lafayette Paris Haussmann, waar jaarlijks ruim 37 miljoen bezoekers uit alle hoeken van de wereld over de vloer komen, ervoor om tijdens dit zomerevenement een ode te brengen aan Normandië en haar art de vivre.

Drie winkelpanden van Galeries Lafayette Paris Haussmann staan volledig in het teken van Normandië. Ook de etalages aan de Boulevard Haussmann, het dakterras, de verdiepingen van het hoofdgebouw ‘Coupole’ en de afdelingen ‘Homme’, ‘Maison’ en ‘Gourmet’ werden in het thema aangekleed. Het aanbod gaat van pop-ups, degustaties, workshops en talloze activiteiten die de vakbekwaamheid en producten van de regio in de kijker plaatsen. De bezoekers worden op sleeptouw genomen langs een parcours dat verwijst naar de iconische plankenvloer en parasols van Deauville, de vakwerkhuizen van Rouen en de pakhuizen van Le Havre.

normandie_cherie_-_visuel_le_havre.jpg

Voor dit evenement wordt uitgepakt met een grote verscheidenheid aan typisch Normandische ambachten: gastronomie (in samenwerking met het merk Saveurs de Normandië), oenologie, prêt-à-porter, accessoires of tafelkunst.

Om de culturele en artistieke rijkdom van de regio te benadrukken werd de Canadese fotografe Kourtney Roy, die al een ruim palmares verzamelde rond het thema Normandië, gevraagd om een fotoreeks te maken over mode en accessoires op iconische plekken in de regio. Haar foto’s zullen aan bod komen in de reclamecampagnes voor het evenement en in de etalages van de winkel. Op de doorsteek tussen het hoofdgebouw ‘Coupole’ en de mannenafdeling komt er een fototentoonstelling rond Normandische landschappen, in het kader van de wedstrijd van Normandie Attractivité.

We zijn bijzonder verheugd dat we tijdens dit zomerseizoen, een van de drukste periodes van het jaar, Normandië een ereplaats mogen geven in ons vlaggenschip aan de Boulevard Haussmann”, aldus Alexandre Liot, directeur van Galeries Lafayette Paris Haussmann. Dankzij deze unieke samenwerking met Atout France en de regio Normandië zullen onze Parijse, Franse en internationale klanten zich tijdens hun bezoek kunnen onderdompelen in de tradities, het vakmanschap en de bijzondere flair waar Normandië om bekendstaat.”
Ik voel me vereerd dat Normandië de eerste regio is die als eregast werd gekozen door Galeries Lafayette”, voegt Hervé Morin, voorzitter van de regionale raad van Normandië, eraan toe. “Galeries Lafayette Paris Haussmann verwelkomt jaarlijks maar liefst 37 miljoen bezoekers, waaronder miljoenen buitenlandse toeristen. Voor onze regio met wereldfaam is dit een uitgelezen kans haar unieke vakmanschap en hoogwaardige producten te promoten. ”

cp_normandie_cherie_visuel_mer.jpg

“Atout France is bijzonder trots om te kunnen deelnemen aan de uitwerking van dit evenement dat twee prominenten van het Franse toerisme samenbrengt”, verklaart Christian Mantei, voorzitter van Atout France. “Dankzij deze originele samenwerking zullen miljoenen bezoekers aan de Galeries Lafayette kunnen kennismaken met een uniek aanbod van producten die de Normandische authenticiteit belichten. Het gaat om een innovatieve campagne waarbij de partijen de handen in elkaar slaan om van Frankrijk een unieke bestemming met een bijzondere beleving te maken. ”
Het initiatief ‘Normandie Chérie’ is de perfecte toenadering tussen twee wereldmerken met internationale weerklank: Galeries Lafayette en Normandië. We zijn dan ook bijzonder blij dat Galeries Lafayette Normandië als eerste regio heeft gekozen om de Franse art de vivre tot leven te brengen”, besluit Philippe Augier, voorzitter van Normandie Attractivité.
(c) Crédit photo - Kourtney Roy

Op zoek naar meer informatie? Inspiratie nodig voor een van uw artikels?

Contacteer onze ploeg